Innovation Hub Canada

CANADA

4elements

In a hyperconnected world, more than ever people are looking to live physical experiences. The rise of virtual reality, escape rooms, live action role-playing games or pop-up museums are indicators of the future of entertainment. A future where active, passive, absorption and immersion intersect. Audiences crave to live experiences that will create memorable moments in meaningful and authentic ways.

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At 4elements, our mission is three-fold:
• in a digital world, we want audiences to connect and share;
• in a fast-paced world, we want to take people on a journey out of the ordinary;
• in an overly accessible world, we want to challenge people and push the boundaries of their imagination.

What we can do?
• INTERACTIVE INSTALLATIONS: Connecting people with a place, a product or a brand in an event where gamification enhances the environment and engages the visitors with a ground-breaking interactive experience.
• INTERACTIVE GAME PATHS: Physical locations (tourist sites, retail stores, …) are enhanced with a playful and interactive game allowing players to connect with the different spaces, making each visit a unique experience.
• LIVE GAME PERFORMANCES: Players become parts of an adventure in which they are the hero. Evolving in an immersive environment composed of projection mapping, augmented reality, theatrical effects, props, music and a stunning set, participants become characters whose individual actions influence how a collective story unfolds.

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Thanks to the support of MTLab, an innovation hub dedicated to strengthening entrepreneurship and innovation specifically in the tourism, culture and entertainment sectors, Centech, a business accelerator for high-tech companies, and an extensive network of partners, including the Canadian Media Fund, BDC, IRAP, PME Montreal, MESI and many others, 4elements has carved an enviable reputation for its creativity and innovation. Its roster of clients is impressive and spans throughout many national museums, Cities and private corporations. The company is now setting its sights on developing international markets, notably in France and in the USA.

Ce que nous pouvons faire :
• INSTALLATIONS INTERACTIVES : Rassembler les gens autour d’un lieu, d’un produit ou d’une marque dans un événement où la gamification met en valeur l’environnement et engage le visiteur.
• JEUX PARCOURS : Les lieux physiques (sites touristiques, magasins de détail, …) sont mis en valeur par le jeu et l’interactivité afin de connecter les visiteurs aux différents espaces et ainsi faire de chaque visite une expérience unique.
• SPECTACLES JEU : Les joueurs deviennent les personnages d’une aventure dont ils sont les héros. Évoluant dans un environnement composé de projections, de réalité augmentée, d’effets théâtraux, de musique et d’un décor à couper le souffle, les participants influencent par leurs actions individuelles le déroulement d’une histoire collective.

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Grâce à l’appui du MTLab, un incubateur en tourisme culture et divertissement, au Centech, un accélérateur pour des entreprises technologiques, et aux partenaires, incluant le Fond des médias du Canada, à la BDC, au PARI, à PME Montréal, au MESI et bien d’autres, 4elements s’est taillé une réputation enviable pour sa créativité et son innovation. Sa liste de clients est impressionnante et couvre de nombreux musées nationaux, villes et sociétés privées. La société s’intéresse maintenant au développement des marchés internationaux, notamment en France et aux États-Unis.

Chez 4elements, notre mission se base sur 3 objectifs :
• Dans un monde numérique, nous voulons que les gens puissent connecter entreeux et partager l’expérience;
• Dans un monde au rythme effréné, nous voulons emmener les gens dans un voyage hors du commun;
• Dans un monde où tout est accessible, nous voulons mettre les gens au défi et repousser les limites de leur imagination.