Innovation Hub Canada

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SIGNAL SPACE LAB

NEW MEDIA CONTENT CREATORS BASED IN MONTREAL’S OLD PORT SPECIALISING IN VR/AR/ XR INNOVATION AND PRODUCTION

seamless_interactive_cinematic - Signal Space Lab

With a clear focus on finding distinctive approaches to new media content, Signal Space Lab expanded in 2016. Originally an audio studio, it opened an entirely new unit specialized in virtual (VR), augmented (AR) and mixed reality (XR).

Striving to innovate in a virtual space that is mostly populated by computer-generated images (CGI), the studio gained particular interest in pushing the boundaries of cinematography to find an alternative language in VR. The nature of developing in these non-conventional formats brought together a cohesive team of filmmakers, game designers and programmers to craft interactive concepts in live-action.

Being able to provide hyper-realistic aesthetics and intuitive interactions while creating dynamic stories were essential factors in developing a pioneering technique called Seamless Interactive Cinematic VR. This process combines non-linear storytelling, the detection of viewer ‘interest cues’ and the implementation of non-evident transitions, allowing for the creation of complex paths and branching narratives in live-action. The application of this technique has lead to the conception of strongly immersive experiences which react to the user’s will without them noticing.

In Signal Space Lab’s stories, the user is an active contributor to the narrative and not a mere observer, placing them in the heart of the action. This is evident in its productions such as ‘We Happy Few: Uncle Jack Live VR’, released in 2018 and in Afterlife, it’s recently released 30-minute three-part VR film.

In addition to the objective of creating a bridge between physical and digital toys, the studio has co-developed an AR game for kids called A Paper World. This game uses the art of origami folding to reveal interactive objects and worlds.

Signal Space Lab finds the intersection between people, brands, sounds and technology to bring concepts to life.

Keeping true to its roots, Signal Space Lab still provides audio services to some of the biggest brands in the video games industry including Sid Meier’s Civilization series, We Happy Few, Lineage, Jurassic World, TMNT, Dungeons and Dragons, Barbie and Thomas and Friends among others.

However the studio is not limited to content creation, in 2018 it developed a camera movement system that uses cables and computer numerical control (CNC) to allow precise, smooth, and replicable movement of a 360 camera in a confined space, something that is extremely difficult with current systems.

Whether it’s practical, artistic, realistic or magical, Signal Space Lab finds the intersection between people, brands, sounds and technology to bring concepts to life.

For more information, contact us.

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En mettant clairement l’accent sur la recherche de différentes approches du contenu pour les nouveaux médias, Signal Space Lab a pris de l’expansion en 2016 . À l’origine un studio audio, Signal Space Lab a par la suite ouvert une toute nouvelle unité spécialisée en réalité virtuelle (VR), augmentée (AR) et mixte (XR).

Le studio s’est montré particulièrement intéressé à pousser les limites de la cinématographie pour donner une vision alternative pour la VR. Le studio a l’ambition d’innover dans un espace virtuel qui est surpeuplé d’images créées par ordinateur (CGI). La nature du développement de ces formats non conventionnels a rassemblé une équipe soudée et complémentaire de cinéastes, de concepteurs de jeu et de programmeurs afin de créer des concepts interactifs en live action .

Pouvoir fournir une esthétique hyperréaliste et des interactions intuitives, tout en créant des histoires dynamiques, étaient les facteurs essentiels afin de développer une technique pionnière appelée Seamless Interactive Cinematic VR


Ce processus combine la narration non linéaire, la détection de « signes d’intérêt » et la mise en oeuvre de transitions non évidentes, ce qui permet la création de chemins complexes et de trames narratives ramifiées en temps réel. Cette technique s’applique à la création d’expériences fortement immersives pour que celles-ci réagissent en fonction de l’utilisateur sans qu’il ne le remarque.

Dans les histoires de Signal Space Lab, l’utilisateur est un collaborateur actif au récit et non un simple observateur. Ainsi, l’utilisateur se situe au centre de l’action. On le voit dans ses productions We Happy Few: Uncle Jack Live VR, sorti en 2018, et dans Afterlife, son film VR interactif de 30 minutes sorti récemment.

Non seulement le studio a atteint l’objectif de créer un lien entre jouets physiques et numériques, mais le studio a co-développé un jeu AR pour enfants appelé A Paper World . Ce jeu utilise l’art de l’origami pour révéler des objets et des mondes interactifs. Fidèle à ses racines, Signal Space Lab offre toujours des services audio à certains des plus grands noms de l’industrie du jeu vidéo, tels que la série Civilization de Sid Meier, We Happy Few, Lineage, Jurassic World, TMNT, Dungeons and Dragons, Barbie, Thomas and Friends, entre autres.

Cependant, le studio ne se limite pas à la création de contenu. En 2018, il a développé un système de mouvements de caméra ayant recours à des câbles et à un contrôle numérique informatique (CNC). Ce système permet d’atteindre un mouvement précis, lisse et reproductible pour une caméra 360 dans un espace fermé limité, ce qui est extrêmement difficile avec les systèmes actuels.

Que son contenu soit pratique, artistique, réaliste ou magique, Signal Space Lab se trouve au croisement entre les personnes, les marques, les sons et la technologie pour donner vie à tout type de concept. Pour plus de renseignements, communiquez avec nous.

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