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Sauropod Studio strives to go out of the beaten path to create innovative and genre-bending PC and console experiences. Their first game, Castle Story proposed the idea of blending classic the real-time strategy genre with voxel sandbox game mechanics. The result was a colorful record-breaking crowdfunding success that still has a vibrant community five years down the line.

sauropod studio

Sauropod’s team is unafraid of tackling complex technical challenges that push the gaming genre forward. For example, Castle Story featured a groundbreaking system for path-finding in large dynamic voxel worlds, essentially allowing the game’s characters to effortlessly navigate their way across ever-changing worlds spanning up to one million square meters. Sauropod’s lead programmer later presented this innovation to a roomful of peers at the Game Developer’s Conference, the year’s biggest industry event.

Their sophomore game, Mirador, has been recently announced. It continues Sauropod’s goal of pushing well defined genres into new territory. Mirador proposes to do this by blending cooperative dungeon delving adventures with community-based content creation. Essentially, allowing Team Sauropod to build the game’s content hand-in-hand with the community.

Sauropod Studio Game Screenshot
Mirador - Sauropod Studio Game Screenshot

Sauropod Studio is one of the founding members of La Guilde, a community effort of uniting the province’s independant game studios to share experience, knowledge and assure that the voice of even the smallest developer can be heard. La Guilde is a non-profit co-op whose member studios now count above a hundred.

Sauropod Studio is a 21 person strong collaborative effort where every team member can express themselves freely and grow into or out of their respective skill sets. New arrivals will discover a friendly and relaxed work schedule that is free of crunch, and in which each person’s contribution is valued. Sauropod cozy offices are located within the trendy Mile-End neighborhood of Montréal, next to industry landmarks such as Ubisoft and Gameloft. This brings home the point that small, creative teams can rub elbows with the giants.

Studio Sauropode sort des sentiers battus en créant des expériences ludiques innovatrices pour PC et consoles brisant les conventions de genre. Leur premier jeu, Castle Story, proposa l’idée de marier le jeu classique de stratégie temps-réel avec les mécaniques de voxel dans un environement sandbox. Le résulat : un jeu vibrant de couleurs brisant tous les records de socio-financement grâce à sa campagne toujours inégalée à ce jour, et une communauté de joueurs toujours active cinq ans plus tard.

sauropod studio

L’équipe de Sauropode n’as pas froid aux yeux quand on parle de défis techniques complexes. Par exemple, Castle Story présentait un système de pathfinding révolutionnaire pour d’immenses mondes dynamiques, permettant aux personnages du jeu de naviguer fluidement un monde changeant pouvant excéder une superficie d’un million de mêtres carrés. Le programmeur chef de Sauropode présenta d’ailleurs cette innovation à GDC, la plus grande conférence de développeur de jeux au monde.

Leur deuxième jeu, Mirador, vient d’être annoncé. Mirador continue dans l’effort de Sauropode de pousser les conventions dans du territoire inexploré. Mirador propose d’accomplir ce but en mélangeant les jeux d’aventures coopératifs avec de la création de contenu communautaire. Essentiellement, Sauropode a pour ambition de construire le contenu du jeu de pair avec le communauté de joueurs.

Sauropod The Necropolis
team photo sauropod

Sauropod est un des membres fondateurs de La Guilde, une coopérative de développeurs de jeux indépendants avec pour but de partager les connaissances, l’expérience et d’assurer que même la voix du plus petit studio soit entendue. La Guilde est un organisme à but non-lucratif qui compte maintenant plus de 100 studios membres.

Studio Sauropode est un effort collaboratif de plus de 21 personnes, dans lequel chaque membre peut s’exprimer librement et croitre dans son domaine d’expertise et plus encore. Les nouveaux arrivants y découvrent un environnement cordial avec un horaire de travail sans “crunch”, dans lequel la contribution de chacun est valorisée. Les bureaux de Sauropode se situent dans le chic quartier du Mile-End à Montréal, aux côtés de géants de l’industrie tels que Ubisoft et Gameloft. Comme quoi il est possible pour les plus petits de jouer des coudes avec les grands de ce monde.

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